fanciulla
Beschreibung des Erinnerten: Treuheit, Walterspiel, Pretzel, Alpermann
"Molybdän"Increible - film 1973
KTMP 2424: 22. mai, cd baby, weltweit! OPUS MAGNUM
Hommage à Gerald Murnane & Georges Duhamel & Bruno Schulz
BR-KLASSIK - ORGELMUSIK
César Franck: "L'organiste", Offertoire C-Dur (Carsten Wiebusch); Gottlieb Muffat: Canzona Nr. 11 (Jörg-Andreas Bötticher); Johann Sebastian Bach: Fantasie G-Dur, BWV 572 (Olivier Latry); Alexandre Guilmant: Lamentation d-Moll, op. 45 (François Lombard); Jehan Alain: "Postlude pour l'office de complies" (Bernhard Schneider); Klaus Treuheit: "case catalani" (Klaus Treuheit)
Iannis Xenakis: "Gmeeoorh" (Dominik Susteck, Orgel); Klaus Treuheit: Aus "5 vor ¾" (Quatuor à la recherche); Tobias Tobit Hagedorn: "Standpunkte" (Dominik Susteck, Orgel; Tobias Hagedorn, Elektronik)
Selon l'esprit de Saint Augustin, 1942, Henri Davenson
N'oubliez pas: De la conaissance Historique, 1954, Henri Irénée Marrou
Ich spüre, daß ich mit meinen Klängen zuhöre und tue, was sie mir sagen, nicht aber, was ich ihnen zu sagen hätte.
Don Byrd w. FRANK FOSTER, Hank Jones!, Paul Chambers, Kenny Clarke 1955
Now: That's Jazz - 4 mila out of 10 stars
Quartett F dur, KV 590, Juilliard 1976 - 1790
da morire
In der Musik geht es nicht um Perfektion, sondern um die Freiheit, zu zeigen, wer man wirklich ist. = Unterscheidungsfähigkeit, direi
Non dimenticare: La Venexiana & La Compagnia del Madrigale !!
Davitt Moroney, Lanvellec, Robert-Dallam 1653!!
[DOS-CWW1A42-4Z-882119006124] New! ----- from New York's Largest Selection of Entertainment Media Since 1976!
Nardis is a truly timeless and highly emotional production. Centered around Klaus Treuheit, double bass and drums are the extensions of the pianist`s musical ideas, making their own equally important contributions. Sometimes Chistian Lachotta and Hans-Günter Brodmann just back up the pianist as a reliable rhythm section, while in the next moment they become individuals with their own musical comments. That`s why the album stands out as a further development of the already then submerged bop tradition, adding new sound patterns and forms of expression to the faded genre. It develops an aesthetic discourse by the help of sensitive tone-colours in a strong emotional range between tension and relaxation. An "internalization of the message behind the notes" as Treuheit says himself, influenced by the "incredible harmonies" of Bud Powell.
In den Gebärden der alten Figuren bricht die Freude nicht in Lachen aus, sondern sie zeigt nur die Heiterkeit vom inneren Vergnügen. - J.J.Winckelmann, 1759
wird erst rückblickend verstanden-muß aber vorwärts gelebt werden. - Kierkegaard
In der Musik betrachtet die Seele sich selbst. - Solger
Mind, Self & Society
/
Movements of Thought in the Nineteenth Century
Outstanding Contributions
Ulrike Ottinger
Grandiose Dokumentation, nicht nur ethnographisch, auch politisch - Aktuell! Die Schamanin mit ihrer Familie - kein Gender Nonsense...ansehen!! #Ich spielte mit sainko namchylak in münchen - wasne erfahrungBeethoven op 131
KV 590, 2. Satz, sopratutto: La Bellezza Pura
Those wonderful recordings early 50ies w. copeland, foster, mapp, heath, blakey..da morire
- Not showing off, not running the scales.. Just a gigolo: Anton Webern doing an arrangement, !954 - unfortunately he was shot by an american soldier in '45.TREN: Hiroshima
Op. 130, Busch Quartett, 1941, NY - what a band. Nicht so viel Druck mit dem Bogen auf der Saite...as most others do apply
When I discovered string quartets in the late 70ies: Zemlinsky, Apostel, Franck, Debussy, Ravel, Brahms, Verdi, Reger, Schönberg, Berg, Bartok, Ives, Webern, Carter, Nono, Johnston, Maestro Haydn, of course....Pro Arte Quartet, Schönberg op. 30, 1950: 25 von 10 möglichen Sternen.
Les beaux-arts sont le produit charmant d'une fermentation générale et profond dans un peuple. Imiter, par des moyens artificiels, les signes extérieurs qui couvrent cette fermentation, et en attendre les mêmes effets: c'est faire des academies!
C'est un grand malheur d'avoir vu de trop bonne heure la beauté sublime. - Ma chère Sibylla...et Bud Powell & Anton Webern, Monk
Aus Angst vor dem Tode nahm er sich das Leben.
Anne-Sophie Mutter: Unsere Politik ist nicht nur kunstfeindlich, sie ist kunstverachtend.
What a musician - Homecoming, 1961, he could write for 3 horns!
My main man, along w Herbie Nichols, does anyone notice his touch, attack? - He played scarlatti & bartók.
Wir wissen alle, daß wir ein bißchen besser sein könnten als uns die natur gemacht hat. - Mauriac
Chris Youlden: Give Me A Penny & Michael Schäffer: Lute Suites.
Ursula Oppens, Charles Rosen, Gilbert Kalish, Leo Smit.
...die trauerdurchdrungene Freude...
O dolorosa Gioia, scriveva Maestro Gesualdo nel 1606.Landscape with Landscape
cazzo!!
Can be read as a transition from his early works to Tamarisk Row & Plains
Signifies a dignity in its own right - you'll understand my interjection then. - Or is it the gist?
Nothing is cheap -
measured by the dues you pay.....it takes some doing....
Beautifully delivered by Petr Kotik & the orchestra of the S.E.M ensemble 2001.
Kotik: the question is whether we will control the materials or choose instead to control the experience.
Laurent Cabasso, # 1, 2 !
Jacques Attali *1943 - Oeuvre presque incroyable.
Quelle perspective, même prospective.
A lire.
La multitude des couleurs discrètes.
Die Idee, aus Carters 2. Streichquartett die Stimmen der 2. Violine & Viola gemeinsam zu studieren - nicht um sie aufzuführen, sondern sich den Verlauf zu vergegenwärtigen.
Now getting into Johnston s 2nd quartet - Natural Intervals. KEPLER QUARTET.There s no time, just places
I could never accept, that my mind is creation, much less a function, of my brain.1849 - 1938
Letzte Chrysanthemen....As far as i know: Feldman & others attented to listen to M w. griffin / coltrane at 5spot...in 58...not a bad thing, methinks
Master in instrumentation, voicings, dynamics, timbre, Timing, among other related topics
Erbarm dich, o herre gott,
Brilliantly conceived & excellently delivered.
Da morire.
Nobody could play the piano like BP. - Tristano
BP saved my life - along with Anton Webern. Clean articulation, touch, sound, voicings unheard before & after, even dexterity - what did they do to him? GENIUS. Those quasi legato lines - with a sheet of paper between every note - means: no pedal. What an ear - utmost self-control whilst performing. - Unsurpassed.My newly published Trio: PRICKLY TENACITY, KTMP 2020
nobody solos, no rhythm section: We do it at the same time:
reeds, piano/harpsichord, percussion - no rehersals -- enjoy!
Alfred Schütz: Movens dichotomisch: Um zu / Weil...Aber: Künstlerisches Gestalten: Marx wußte: Nach den Gesetzen der Ästhetik kann der Mensch: Kunst transzendiert, der Möglichkeit nach.
Goffman: The presentation of Self in everyday life...
Die 7 letzten Worte Jesu
Orchestral Version: Orchestra da Camera di Padova e del Veneto (Angerer).
Quatuor Festetics on Period Instruments.
Music is about contribution - not competition, Michael Session taught me.
Did you know that both: hancock & hill took lessons with him in 1960?
He told me so.
when i attented herb's masterclass at mozarteum i mentioned hank. he said: you know him? he was just a local musician - wrong he was: A Master!
whereas herb sold his great talent to money & fame - maybe he should'nt have joined crazy weird miles...he told me a lot personally about getting into miles' combo - and about t.williams, too. Miles should have taken hank jones into his combo when evans left - what a master Hank Jones is!we've had hank mobley & his crew: the turnaround. billy higgins sings on drums - maybe he is the froberger of our time?
Hassler, Shakespeare (sonett 116), Gesualdo - later Schleiermacher, Humboldt, Hegel,
treasures - worth thinking of constantly.
Bud Powell had played " O haupt voll blut & wunden" (hans leo hassler).
actually entitled then: Ich gieng einmal spatieren.
Day By Day, 1960,.....she sings/phrases/articulates like a HORN.
Beautiful.
Major affair - organ/drums - that's it, 1967.
Sing me softy of the Blues: What a statement.
Imagine andrew hill or Cecil at the piano, though Kuhn does well. Miles sounds like mickey mouse - he was, despite his ability, no doubt - the commercial mafia, what a shame. - LaRoca: Genius, plus Swallow.!!!!!!!!!!!!!
*******
Was haben wir eingebüßt:
Hassler: Ich gieng einmal spatieren, 31 x
Scheidt: Passamezzo
16./17. Jh.
Döling, Cembalo
My Conception, SOLO (1960)
Use to play it for 30 years: Hancock, Bill Dobbins & many greats asked me: What is that..
Emily Dickinson
Wo aber Gefahr droht, wächst das Rettende auch. - Hölderlin
Earl Coleman
Try The very thought of you, A song for you...w. Hank Jones.
o siamo già morti senza saperlo? - Eugenio Montale
Der Mensch ist das einzige Wesen, das nach den Gesetzen der Ästhetik zu schaffen in der Lage ist.
IVES, The things our fathers loved
Welche Fragen haben sich Menschen zu einer bestimmten Zeit gestellt: Lassen sich so Epochen unterscheiden?
Menno van Delft - What a masterful rendition.
The modern grand piano kills them all - those nuances. Most important, the difference. Some know it: e.g. Andràs Schiff.
Even those19th century Blüthners - parallel strings...
What a Musician.
I learned - he concertized preferably in wintertime, when there was snow, thus not that much noise from outside..love that.
I sure learned a lot from them - the songs.
All improvised on the spot.
Rehearsing - comme tout cela est loin.
Botho Strauß
Sieht klar, kann formulieren.I'd love to hear Mobley & Müthel improvising together - maybe Higgins on drums joining them plus Art Davis on bass - do hear it in my head, though.
What a splendid cd by italian musician: Matteo Venturini.
Unbezeichnetes Stück in C - Dur!! Die Liegetöne. hat mich zu "teretisma" inspiriert: ich kannte das stück aber noch gar nicht.What a giant - outstanding.
(Short Fiction, e.g. - Last Letter to my Niece.)
In the morning - I hear bud powell, My devotion.These chords,that restraint.
Inspired me to create misterioso # 4 on NBLP 104 with Lou Grassi.Heard him long ago at a club - solo, his band was late, noisy then - he played beautifully, just going strong - we had a conversation after his first set. I mentioned: This was a way to handle the situation. He replied: The only way - taught me a lesson.
Roach 4tet: speak brother, speak - San Francisco 1962
mal waldron: solo - thats it!
All of them: beautiful musicians - Max a giant, explorer. Riding, cooking the elementary Blues, the 4 of them - Now it's clear where my inspiration stems from.
Die schönsten Dinge im Leben sind gar keine Dinge.
Did you make things clear? - Morty
How do you keep it going, morty?intervals, density, space, time, colour, what is melody: Imagination
Musik: Ewiges zeitlich gestalten. - Malerei: Unendlichkeit räumlich abbilden. - Das Unendliche / Ewige ist ja nicht außerhalb des Endlichen / Zeitlichen - Im Gegenteil. Demasiado, ma non troppo... Not running the scales...: Hank Mobley: A Master's Voice!Vincentino - Gesualdo - Haßler - Stöeffken - Frescobaldi - Froberger - Purcell - Bruhns - Müthel - Haydn - Schubert - Franck - Satie - Ives - Wyschnegradsky - Carter - Scelsi - Varèse - Feldman - Johnston
earl hines - benny carter - oscar pettiford - george barrow - yusef lateef - bud powell - harold land - eric dolphy - hank mobley - SONNY CLARK - paul bley - paul chambers - billy higgins - joe chambers - larry young/khalid yasin - anthony williamsL'imprecision du temps a besoin, elle aussi, d'être vécue. Comme l'accrue du mot. - René Char
...ist es, die den Menschen spricht. - Ricoeur
The sweetest & best Harmony is, when every Part or Instrument, is not heard by itselfe, but a Conflation of them all. - Francis Bacon
Clarence Profit: I didn't know what time it was!Manchmal scheint mir, die Welt ist schon untergegangen. Es gibt nur noch ein Als-ob. Als ob Frieden käme. Als ob Welt wäre. Als ob Kinder wären. - Handke: Immer noch Sturm, 2010.
Piękny zestaw improwizacji zaczerpniętych z tradycyjnego jazzowego idiomu – w części osadzonych na szkicowych kompozycjach, w części jednak będących pełna swobodnej inwencji dźwiękową podróżą. Rozgrywający sie w szerokiej przestrzeni brzmieniowej duetu fortepianu oraz perkusji został nagrany przez dwóch cenionych muzyków - niemieckiego pianistę Klausa Treuheita oraz znanego choćby z nagrań Nu Band czy też rejestracji własnych, autorskich projektów amerykańskiego perkusistę Lou Grassiego. Piękny duet ukazujący kreatywność instrumentalistów i otwartość jazzowej idiomatyki.
Download @ NoBusiness 104Beautiful recording 2016,12 tracks @ KTMP
To be published @ neRed
Im Rahmen des 21. Internationalen Figurentheater-Festivals 2019 spielt Treuheit jeweils im Anschluß an Moran Duvshanis "Cardiophone Performances" vom 24 - 26. Mai ab 19 Uhr (25.: 22 Uhr !) seine komplementären organischen Reflexionen (je 20 Minuten) zu "Music of the Heart".
19.7. 2019, BR Klassik, 22.05 Uhr, "Let Them Call It Jazz" - Duo mit Lou Grassi, Schlagzeug (48').
Klaus TREUHEIT: "feldman@5-spot: second set" (Gunter Pretzel, Viola; Klaus Treuheit, Orgel); 15.3., 22.05 Uhr
- 15.5., 00.12 Uhr, Concerto Bavarese, BR 2,"Confessions Unpronounced 2 & 3": Klaus TREUHEIT, Orgel & Savina Yannatou, Singstimme, (beides aufgenommen in St. Sebald, Nürnberg)
18.12.18 - 23.05 Uhr
Cielo Catanese
Treuheit - Cembalo, Gunter Pretzel & Charlotte Walterspiel - Violen
Werdende Klänge: Sich erfüllende Zeit. Der Beginn ist das Potential einer Dauer, kein Zeitpunkt.
Das Metrum ist nicht Wiederholung, sondern Erzeugung von Zeitmaßen in einer fließenden Kontinuität.
ist Einbildung des Geistes ins Intentionslose, die versöhnt, indem sie treu an den eigenen leibhaften Ursprung erinnert. - Adorno
...bald aber sind wir Gesang. - Hölderlin ...I DIDN'T KNOW WHERE THE NOTES CAME FROM. - Earl Hinesis writing about mankind rather than being composed. - Feldman
Klaviersonate 12 / 2. Satz, allegro & Konzert 2 / 2. Satz, molto lento (ca. 1930)
Herbert Henck, ECM.
- Avec chaque homme c'est un monde qui meurt. Henry Heine
Irgendwas is immer falsch. - Rudolf Kolisch
Treuheit ist ein Musiker, der eine bemerkenswerte Entwicklung durchgemacht hat: Die Idiomatik des Jazzpianos hinter sich lassend - hin zu einer äußerst differenzierten und immer durchstrukturierten Genauigkeit im Erforschen der Freiräume an Klavier, Cembalo oder Orgel.
Dabei als Improvisator mit einer genauso kritischen Begrifflichkeit gegenüber dem eigenen Tun wie etwa der Komponist Nikolaus Brass. - Horst Konietzny, BR, 20.6.2017
On est ce qu'on peut, mais on sent ce qu'on est.
you remind me of you
earl hines 1927/8 & 1956, andrew hill 1963/4, BUD POWELL - Erik Satie always & the touch of gieseking & lipatti - hank mobley, gigi gryce, booker little...cecil, jan potocki (& wojciech has!!), elliott carter, thurston dart, gustav leonhardt - ditrich stöeffken, 17ième siècle: Suites pour viole seule, jonathan dunford !lògos 'ágraphos - Die Entdeckung des Tones in der Musik, Berlin 2006
opus magnum! cf. p 571 ff
Aber was Treuheit auszeichnet, ist hier (1986-Nardis) schon zu spüren: ein klarer, aber nicht kalter Klavierton, rhythmische Präzision, größte Sensibilität für die Feinabstufung von Klängen, das Zusammenbringen intelligent strukturierter improvisatorischer und kompositorischer Ansätze, eine starke Präsenz, nicht zuletzt auch die Interaktion mit hervorragenden Musikpartnern. Der Drang, Eigenes auszudrücken und gegebene Grenzen nicht anzuerkennen, hat dann konsequent seinen weiteren Weg bestimmt. Klaus Treuheit verfügt über ein breites, stilistisch völlig offenes musikalisches Spektrum, das Klänge der Alten Musik ebenso wie die Errungenschaften der Neuen Musik integriert und improvisatorisch nutzbar macht. Eine Kunst, sinnlich und analytisch zugleich, in der sich zeitliche Ausdehnung auf den Punkt eines Augenblicks verdichtet. - Detlef Krenge.
Wenn Du dich nicht hörst - spiel leiser. - Menahem Pressler
Das Gehör überlappt Physis & Psychè.
Klingend sich bewegende Form - geschmeidig, spröde, kolossal. Einzige Konstante: Das ständig wechselnde Taktmaß.
Soundscape moving - subtle, arid, crisp, colossal. The only permanence: An everchanging metre.
...signifie plutôt royauté secrète, incommunicabilité profonde mais connaissance plus ou moins obscure d'une inattaquable singularité. - Jean Genet
Die grundlegende Qualität der Musik wird durch den Hörer verzerrt, der als unreines Subjekt darauf besteht, dem, was ideal & unsichtbar ist, eine Gestalt zu geben & die Idee durch etwas zu verkörpern, das er sich als passendes Paradigma vorstellt.
L' improvisation est bien plus qu'un exercise de style. C'est l'engagement de l'être tout entier, la projection sonore d'un moment, d'une étape de son extraordinaire voyage à travers les métamorphoses et les cataclysmes d'un univers sans cesse mouvant.
not yet a melody or no more a melody, some strange intervals, constantly changing metre, continuous modulation throughout, the fermata no fermata, the ritardando no ritardando, - maybe a mode of telling, but not altogether a parlando, heavier, more precise, still a rhythm, but not a beat - more a swinging legato, breathlike, with a strong torrent of water flowing beneath. - Johannes Bobrowski,(transl.KT)
Noch gar keine Melodie oder keine Melodie mehr, ein paar ungewöhnliche Intervalle, bei ständigem Taktwechsel, fortwährendes Modulieren, die Fermate keine Fermate, das Ritardando kein Ritardando, - ein Erzählton vielleicht, aber doch wieder auch nicht ein Parlando, schwerer, genauer, ein Rhythmus noch, aber kein geschlagener, einer aus schwingenden Bögen, ein geatmeter, über einem stark strömenden Wasser. - Johannes Bobrowski
Klaus Treuheit erfreut sich überwältigender Popularität unter Pianotrio-Fans, kein orhodoxer Bop-Stil mehr, sondern außerordentliche, zum free jazz führende Energie, dunkel, überzeugender Bass und unermesslich reichhaltige Rhythmik.
Leicht ist schwer was. - Karl Valentin
The secret of translation is in knowing your own language. - Ned Rorem
"The show is not the show - but those that go" - Emily DickinsonZur CD "3 in I", 2000 rec., 3/2016 aus Japan, Tokyo:
ドイツã®å手クラウス・トãƒã‚¤ãƒãƒ«ãƒˆçŽ‡ã„るピアノトリオã«ã‚ˆã‚‹ã€ã‚‚ã†ã²ã¨ã¤ã®å¹»ã®å盤ãŒé™å®šå¾©åˆ»ã€‚
『Nardisã€ã‚„『Full Houseã€ã¨ã„ã£ãŸä½œå“ãŒãƒ”アノトリオ・ファンã‹ã‚‰çµ¶å¤§ãªäººæ°—を誇るクラウス・トãƒã‚¤ãƒãƒ«ãƒˆã€‚説得力ã®ã‚る野太ã„ベースã¨åœ§å€’çš„ãªãƒªã‚ºãƒ æ„Ÿã§æŽ»ãç«‹ã¦ã‚‹ãƒ‰ãƒ©ãƒ ã‚’ãƒãƒƒã‚¯ã«ã€ã‚¢ã‚°ãƒ¬ã‚·ãƒƒãƒ–ãªé¢ã‚’最å‰é¢ã«å¼•ã出ã—ãŸã€ã‚¢ãƒŠã‚¶ãƒ¼ã‚µã‚¤ãƒ‰çš„ãª2000年録音盤。æ£çµ±æ´¾ãƒãƒƒãƒ—スタイルã¯å½±ã‚’潜ã‚ã¦ã„ã¾ã™ãŒã€ãƒ•ãƒªãƒ¼ã‚¸ãƒ£ã‚ºã«ã‚‚通ã˜ã‚‹ã‚ˆã†ãªå‡„ã¾ã˜ã„エãƒãƒ«ã‚®ãƒ¼ã‚’噴出ã•ã›ã‚‹ã‹ã®ã‚ˆã†ãªã€ã‚¨ãƒãƒ«ã‚®ãƒƒã‚·ãƒ¥ãªå¥½æ¼”ãŒç¶šãã¾ã™ã€‚
Ein Kunstwerk läßt den Wunsch es zu verstehen erst wachsen. -Walter Levin
Klaus Treuheit verfügt über ein breites, stilistisch völlig offenes musikalisches Spektrum, das Klänge der Alten Musik ebenso wie die Errungenschaften der Neuen Musik integriert und improvisatorisch nutzbar macht. Eine Kunst, sinnlich und analytisch zugleich, in der sich zeitliche Ausdehnung auf den Punkt eines Augenblicks verdichtet.
Mythes et portraits, 1947
L'enfant & le métaphysicien / Phénoménologie de KafkaCritique de la vie quotidienne, 1974
Se tivesse de recomecar a vida, 1930.
of course, the fantasias for violls
i estimate harnoncourt, 1963, London Baroque, 1984, rose consort, 1995, FRETWORK....
Do watch this incredible film from the US.
Gaku-No-Michi
Merci, Yehlin Lee!
vocal master.
thank you !
" If I Loved You", 1964, slowest ballad in history.
a single man, 1964
What a light!
Cafe Bohemia, NY 1954, w. Mingus.
Thank you!
Purple Flower, 1961, w. Barry Harris
this is where shorter & hancock came from.
try Snafu!
Beautiful Teri Thornton - magnificent musicians: wynton, clark terry, sam jones, jimmy cobb, britt woodman, freddie green...
chef d'orchestre: master NORMAN SIMMONS!
In Orbit!
w. Monk, Sam Jones & Philly Joe
Thank you!
Charles Ives: Songs
A true gem, do listen!
plays cole porter, w. Jan DeGaetani - sensational, most interesting original-klaviersatz: what a timing, dynamics, touch: control, creating, insomma!
whole record: listen to "ev'ry time we say goodbye" shattering, great!
w. monk, blakey, heath
incredible, 1955, Nica's Dream.
reinbert de leeuw!
che meraviglia!!
Freiheit & Tod, 1955
Delitiae Musicae,Maestro Longhini, Che Meraviglia - Grazie!!!
Der Maler soll nicht bloß malen, was er vor sich sieht, sondern auch was er in sich sieht. Sieht er aber nichts in sich, so unterlasse er auch zu malen, was er vor sich sieht. -Caspar David Friedrich
Beautiful record! Listen to the splendid Blüthner Grand Piano, 1871 - excellent preparation, too.
Gunnar Hindrichs: Die Autonomie des Klangs, Suhrkamp 2014
§§ 96 - 99 !!
It is certain my conviction gains infinitely, the moment another soul will believe in it.
Novalis (Motto in Joseph Conrad: Lord Jim)
Touching (1965) & Ramblin' (1966) - unsurpassed
Ecoutez &
regardez, svp:
http://youtu.be/voquPzwt9UA
et n'oubliez pas: Marie-Pierre Lassus: GB musicien, 2010
Please do listen to my madrigali 2°& 3°libro (cembalo & digital processing) with Yehlin Lee, KTMP 2005
Elliott Carter, 5th Quartet, Pacifica Quartet, 2007, Naxos
Ma io, se musica ha da essere, voglio che sia un massaggio serafico sulle cicatrici dell' anima.
Gesualdo Bufalino
Ben Johnston: 2nd Quartet, 1964.
Versions:
Composers Quartet,1970 & Kepler Quartet, 2006
L'âme musicienne, qui participe à son rang à la fécondité illimitée de l'Esprit, développe spontanément en elle une musique intérieure d'essence subtile, antérieure au sens - ainsi fondant la beauté.
Henri-Irénée Marrou
CD FULLHOUSE KTMP 9112
レア廃盤ピアノトリオ復刻 2014年第一弾ï¼
当店オファーå“ã®ç‚ºã€ã”äºˆç´„é ‚ãã¾ã™ã¨ç¢ºå®Ÿã«ã”å…¥æ‰‹é ‚ã‘ã¾ã™ã€‚
é€šå¸¸ä¾¡æ ¼ã€€3150円→ãŠå¾—æ„様特価 2950円 1/7ç· åˆ‡ã‚Š
æ£çµ±æ´¾ãƒãƒƒãƒ—スタイルã¨ãƒ¨ãƒ¼ãƒãƒƒãƒ‘らã—ã„リリシズムãŒå‡ç¸®ã•ã‚ŒãŸã€ãƒ”アノトリオマニア垂涎ã®1枚。
Klaus Treuheit Trio ã¨ã—ã¦ã¯ã€ã™ã§ã«ã€ŒNardisã€ãŒãƒ•ã‚¡ãƒ³ã®é–“ã§é«˜ã„評価をå—ã‘ã¦ã„ã¾ã™ãŒã€ã“ã¡ã‚‰ã¯ã•ã‚‰ã«æ¿€ãƒ¬ã‚¢ã§å¥½å†…容ãª5年後ã«ç™ºè¡¨ã•ã‚ŒãŸ1991 年作å“。
都内大型専門店ã®ä¸å¤ã‚³ãƒ¼ãƒŠãƒ¼ã§ã‚‚高é¡ãƒ¬ã‚¢å»ƒç›¤ã®å¸¸é€£ã§ã‚る本作を是éžãŠæ‰‹å…ƒã«ï¼
Elliott Carter, 2nd Quartet, Composers Quartet, 1970
Klaus Treuheit
Nardis
2011
Another German jazz talent whose music has become highly collectable is the pianist Klaus Treuheit. His trio album Nardis with bassist Christian Lachotta and drummer Hans- Günther Brodman shows group interaction of the highest order and it is no wonder that the deep lyricism and swing of the group is in demand.
Treuheit has a wide knowledge of jazz tradition and his trio knows the vocabulary of standards and bop. As a composer, he brings in various influences. For instance "Sidran," a tune whose harmonic delicacy is framed by a spicy hard bop blues, and Latin rhythms surface on "Herbstlaub" and bring in a touch of sunshine.
As opposed to the sunshine of "Herbstlaub," the composition "Winterlied" emphasizes the other side of the season, with a melancholy mood and dark and heavy minor chords, but the brooding ambiance is balanced by light melodic lines that sing in the darkness.
It is characteristic of the group that they sing together as a trio and swing with sensitivity. There's a constant variety in the playing of Brodman, and Lachotta carves exquisite motives on the bass. Nardis is a beautiful flower of an album.
Jakob Baekgaard, AllAboutJazz, March 5, 2014
hiro | 愛知県 | ä¸æ˜Ž | 17/March/2012
Nardisã¨ã„ã†ã‚¿ã‚¤ãƒˆãƒ«ãªãŒã‚‰ã€Nardisã¯åŽéŒ²ã•ã‚Œã¦ã„ã¾ã›ã‚“。マイルスã®ã‚¹ãƒ”リットをã“ã®ãƒ”アノトリオã§è¡¨ç¾ã—ã‹ã£ãŸã¨ã„ã†ã“ã¨ã§ã—ょã†ã‹ï¼Ÿ1986年録音ã®éš ã‚Œå盤ã¨ã®è¬³ã„æ–‡å¥ã§ã™ãŒã€ç¢ºã‹ã«å¤è‡ã•ã¯æ„Ÿã˜ã‚‰ã‚Œãšã€ç‘žã€…ã—ã„音ã«æº¢ã‚Œã¦ã„ã¾ã™ã€‚多少リズムã®ã°ã‚‰ã¤ãã¯ã‚ã‚Šã¾ã™ãŒã€æ‰‹æ…£ã‚ŒãŸæ¼”å¥ã‚ˆã‚Šã¯æ–°é®®å‘³ãŒã‚ã‚‹ã€‚æœ¬å ´ã«è² ã‘ã¾ã„ã¨ã™ã‚‹ãƒ¦ãƒ¼ãƒåœã®ã‚¸ãƒ£ã‚ºãƒžãƒ³ã®æ°—概ã«ã‚ãµã‚ŒãŸç§€ä½œã ã¨æ€ã„ã¾ã™ã€‚
The thing that makes jazz so interesting is that each man is his own academy....If he's really going to be persuasive, he learns about other academies, but the idea is that he must have that special thing. And sometimes you don't even know what it is.
Cecil Taylor
Mergulhe no que você nâo conhece como eu mergulhei. Nâo se preocupe em 'entender'. Viver ultrapassa todo entendimento.
Clarice Lispector
Freedom is a gift not very many people are apt to accept.
Ginger Baker
Cembalo - means: no pedals, the fingers have to keep pressing the keys down to keep the sound going. Highly sensitive mechanics, overwhelmingly rich in sound & texture at all levels, dynamic nuances far beyond ordinary scope due to the usage of the buff-stop: the various registers can thus be fine-tuned. Contemporary playing techniques - preparations included - allow fresh & surprising sound-textures.
Continuity happens: it simply exists for us. If you emphasize it in music, however, make it shift, hesitate: keep it moving, move in circles, spirals: thus creating suspension. You will easily detect & enjoy those moments. Rhythmic-motoric elements are to be found occasionally only (unlike in ethnic music) - they are by no means avoided, though: they are included, combined with microtonal tensions.